Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

Yönetmelik

                                                                                                                                    KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ 

                                                                                                      ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KURULUŞ ve İŞLEYİŞ YÖNERGESİ

                                                                                                                                BİRİNCİ BÖLÜM GENEL HÜKÜMLER 


 Amaç Madde 

1. Bu Yönerge, Kastamonu Üniversitesi öğrencilerinin eğitim-öğretim dışında kalan zamanlarını daha etkin ve verimli değerlendirerek, , sosyal, kültürel, sanatsal, sportif ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla “Kastamonu Üniversitesi” bünyesinde kurulan toplulukların kuruluş, işleyiş ve yapacakları etkinliklere ilişkin usul ve esasları düzenler. Kapsam Madde 

2. Bu yönerge, Kastamonu Üniversitesinde aktif olarak faaliyetlerini sürdüren ve yeni kurulacak olan öğrenci topluluklarının kuruluş, işleyiş ve denetimine ilişkin ilkeleri kapsar. Dayanak Madde 

3. Bu Yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 46. ve 47. maddeleri uyarınca ve 3 Şubat 1984 tarih ve 18301 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal, Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği’nin 10. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 

4. Bu Yönergede geçen; Akademik Danışman: Kastamonu Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığında kurulmuş ya da kurulacak olan topluluklardan birisinin sorumlusu olan Kastamonu Üniversitesi’nin öğretim elemanını, Başkan: Topluluk Başkanını, Komisyon: Kastamonu Üniversitesi Rektörü tarafından oluşturulan Öğrenci Etkinlik Komisyonunu, Öğrenci: Kastamonu Üniversitesi’ne bağlı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıtlı ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerini, Rektör: Kastamonu Üniversitesi Rektörünü, Rektör Yardımcısı: Kastamonu Üniversitesi topluluklardan sorumlu Rektör yardımcısını SKS Dairesi Başkanlığı: Kastamonu Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığını, Topluluk: Kastamonu Üniversitesi’ne bağlı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokulları öğrencileri tarafından SKS Dairesi Başkanlığında kurulan öğrenci topluluğunu, Üniversite: Kastamonu Üniversitesi’ni, Yönetim Kurulu: Kastamonu Üniversitesi Yönetim Kurulu ve Topluluk Yönetim Kurulunu, Senato: Kastamonu Üniversitesi Senatosunu, Yönerge: Kastamonu Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesini belirtir.


                                                                                                                                                İKİNCİ BÖLÜM  

Öğrenci Toplulukları Etkinlik Komisyonunun Oluşturulması ve Görevi Öğrenci Toplulukları Etkinlik Komisyonunun Oluşturulması Madde 

5: Öğrenci Etkinlikleri Komisyonu, Rektör tarafından görevlendirilen Rektör yardımcısı, Genel Sekreter, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı, Öğrenci Konsey Başkanı ve Rektör tarafından görevlendirilen iki öğretim üyesi olmak üzere toplam 7 üyeden oluşur. Komisyonun başkanı ilgili Rektör Yardımcısıdır. Komisyonun sekreterya hizmetlerini Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı yürütür. Öğrenci Toplulukları Etkinlik Komisyonunun Görevleri Madde 

6. Kastamonu Üniversitesinde öğrenci topluluklarının kurulması, işleyişi ve denetlenmesi konusunda yetkili olan Etkinlik Komisyonu, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile birlikte aşağıda belirtilen görevleri yürütür: 

6.1. Bir sonraki yıl için kurulacak toplulukların değerlendirmesini yapmak, öğrenci topluluklarının kurulmasını, başvuru yapan akademik danışmanlar arasından konuyla ilgili çalışmaları olan akademik danışmanı seçmek, topluluk etkinlik raporlarını değerlendirmek, topluluk defterlerini denetlemek, gerekirse topluluk etkinliklerine son verilmesine karar vermek,  

6.2. Öğrenci faaliyetlerinin 2547 sayılı kanunda belirtilen yükseköğretim amaçlarına uygunluğunu sağlamak, 

6.3. Toplulukların yönetim kurulunu ve akademik danışmanını gerekli durumlarda toplantıya çağırmak, 

6.4. Kastamonu Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi değişikliklerine karar vermek ve Rektörlüğe sunmak, 

6.5. Toplulukların çalışma ve faaliyetlerini denetlemek, 

6.6. Toplulukların açılması ve kapatılması konularına karar vermek, 

6.7. Öğrenci faaliyetleri için tahsis edilen oda, araç ve gereçlerin kamu yararına uygun olarak kullanılmasını ve korunmasını sağlamak, 

6.8. Öğrenci Etkinlikleri Komisyonu, Rektörlük bütçesinden öğrenci etkinlikleri için ayrılan payın, toplulukların amaçlarına yönelik düzenleyecekleri etkinliklerde kullanılmasını sağlamak, öğrenci faaliyetleri ile ilgili bütçe taslağını hazırlamak ve Üniversite Yönetim Kurulu onayına sunmak,

                                                                                                                                               ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Öğrenci Topluluklarının Kurulması ve İşleyişi Toplulukların Kurulması Madde  

7. Kastamonu Üniversitesi Öğrenci Topluluğunun kurulabilmesi için, öğrenciler gerekli sayı ve koşulları yerine getirerek akademik danışmanlarının onayladığı dilekçe ve ilgili akademik birim (fakülte/yüksekokul/enstitü) aracılığı ile SKS Dairesi Başkanlığına başvururlar. İlk başvuruda gereken belgeler: 

7.1. Elektronik ortamda hazırlanmış olan her sayfası geçici yönetim kurulu üyeleri tarafından imzalanan topluluk tüzüğü, 

7.2. Öngörülen akademik danışmanların listesi, akademik danışmanların; topluluğun akademik danışmanı olmayı kabul ettiğini belirten dilekçeleri, 

7.3. Öğrenci topluluğu başkanının ismi, iletişim bilgileri, topluluğun geçici yönetim ve denetim kurulu üyeleri ve genel üye listesi en az 16 kişi. 

7.4. Yönetim ve Denetim Kurulu üyeleri, yedek üyeleri için disiplin cezası almadığına dair belgeleri. 

7.5. Topluluk başkanı tarafından imzalı topluluk kurma dilekçesi. 

7.6. Üniversite bünyesinde aynı isim altında bir başka topluluk kurulamaz. Spor kulüpleri ismi ile aynı olacak şekilde öğrenci toplulukları kurulamaz. 

7.7. Başvurular, Öğrenci Etkinlikleri Komisyonu tarafından değerlendirilerek topluluğun kurulmasına ya da başvurunun reddine karar verir. 

7.8. Onaylanan toplulukların akademik danışmanlarına, topluluğunun kurulduğu yazısı gönderilir. 

7.9. Onaylanan toplulukların, karar defteri, üye kayıt defteri ve demirbaş defterleri Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından tasdiklenir ve topluluk başkanına teslim edilir. Akademik Danışmanın Görev ve Sorumlulukları Madde 

8. Topluluklar, kuruluş aşamasında, kendilerine bir akademik danışman belirlemek zorundadırlar. Akademik danışman bir topluluğun danışmanlığını üstlenebilir, zaruri durumlarda ilgili akademik birim ( Fakülte/Yüksekokul/Enstitü ) yöneticisinin onayı ile ikinci bir topluluğun danışmanlığını da üstlenebilir. Danışman, Üniversitede yürürlükte bulunan yasalar, yönetmelikler ve yönergeler çerçevesinde öğrenci topluluğundan sorumlu kişidir. 

8.1.Topluluğun akademik danışmanlığından çeşitli nedenlerle ayrılan/ayrılmak isteyen öğretim elemanının, yazılı olarak SKS Dairesi Başkanlığına başvurması gerekir. Topluluk tarafından en geç 15 gün içinde yeni akademik danışmanı belirlenerek, bilgileri SKS Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bir topluluk, yeni danışmanı atanana kadar etkinliklerine devam edemez. 

8.2.Topluluklar, her türlü etkinlikleri için öncelikle akademik danışmanının onayını almak zorundadırlar. Her etkinlik, akademik danışmanın bilgisi, gözetimi ve sorumluluğu altında yürütülür. 

8.3. Öğrenci Toplulukları Kurulması ve Çalışmalarının Düzenlenmesine İlişkin Yönerge çerçevesinde öğrenci topluluklarının etkinlik programlarının hazırlanmasına ve bu programların yürütülmesine yardımcı olur. 

8.4. Yıl içinde yapılan tüm faaliyetleri, etkinlik adı, yeri, tarihi ve görsel içerik belirten ‘Etkinlik Raporunu’ her akademik yılın Mayıs ayı sonuna kadar Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına iletilmesini sağlar. Bu zorunluluğu yerine getirmeyen topluluklar Öğrenci Etkinlikleri Komisyonu üst kurulu tarafından kapatılır. 

8.5. Her akademik yılın Mayıs ayı sonunda topluluğun defterlerinin ( karar defteri, üye kayıt defteri ve demirbaş defteri ) kontrolü ve denetlenmesi için Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına teslim edilmesini sağlar. Topluluğun Adı, Logosu ve İletişim Bilgileri Madde 9. Topluluğun adı, amacını yansıtacak nitelikte olmalıdır. Üniversite veya ilgili akademik birim adları, toplulukların adlarında kullanılabilir; ancak bu, topluluğun yaptığı etkinliklerle üniversitenin veya ilgili akademik birimin yasal ve malî bir yükümlülük alacağı anlamına gelmez. 

9.1. Aynı isimde iki ayrı öğrenci topluluğu kurulamaz. 

9.2. Topluluklar kendilerini tanıtıcı logo kullanamazlar. Bütün toplulukların Kastamonu Üniversitesinin logosunu kullanırlar. 

9.3. Toplulukların isimlerinde, kulüp, vakıf gibi kelimeler kullanılamaz. Topluluklara Üye Olma, Üyelikten Çıkma ve Çıkarılma Madde 10. Kastamonu Üniversitesine kayıtlı önlisans, lisans ve lisansüstü öğrencileri, topluluklara üye olabilir. Üye olma koşullarını sağlayan öğrencilerin üyeliğe kabulü, topluluk yönetim kurulu kararıyla ve üye kayıt defterine işlenmesiyle kesinleşir. 

10.1. Kastamonu Üniversitesine kayıtlı bir öğrenci, birden fazla topluluğa üye olabilir ancak, birden fazla topluluğun yönetim kurulunda yer alamaz. 

10.2. Yönetim ve Denetim Kurullarında görev alacak öğrencilerin disiplin cezası almamış olması gerekir. 

10.3. Topluluk yönetim kurulunda görev alan öğrencilerin mezun olması, öğrencilik hakkının sona ermesi, kendi isteğiyle görevden ayrılması veya başka nedenlerle ayrılmak durumunda kalması halinde, topluluk yönetim kurulu tarafından, yerine ayrılan üyenin görev süresi ile sınırlı kalmak üzere yedek üye görevlendirilir. 

10.4. Topluluk üyesi öğrenci, istediği zaman, topluluk yönetim kuruluna vereceği bir dilekçe ile üyelikten ayrılabilir. Üyelikten ayrılan bir öğrenci, üye olma koşulunu taşıması durumunda yeniden topluluk üyesi olabilir. 

10.5. Topluluğun amaçları dışında ve yönergeye aykırı etkinlikte bulunan üyeler, akademik danışman ve topluluk yönetim kurulu kararıyla üyelikten çıkarılabilir. Topluluk Organları Madde 

11. Toplulukların zorunlu organları · Genel Kurul · Yönetim Kurulu · Denetim Kurulu Genel Kurul Madde 

12. Topluluğun en yetkili karar organı olup, topluluğa kayıtlı üyelerden oluşur. 

12.1. Topluluğun en yetkili karar organıdır. Her akademik yılın Ekim ayı sonuna kadar olağan genel kurul yapılması zorunludur. Genel Kurul topluluğa üye olan öğrencilerden oluşur. Genel Kurul, kuruluş aşamasından sonraki olağan toplantılarını her eğitim ve öğretim yılının başında Yönetim Kurulunun en az 15 gün önceden yapacağı çağrı üzerine, üyelerin yarıdan bir fazlasının katılması ile gerçekleştirir. İlk toplantıda yeter sayı sağlanmazsa, en az bir hafta sonra yapılacak ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu ikinci toplantıya katılan üye sayısı topluluk yönetim ve denetleme kurulları üye tam sayıları toplamının iki katından aşağı olamaz. Genel Kurulun olağanüstü toplantısı yönetim ve denetleme kurullarının gerekli gördüğü hallerde veya üyelerinin 1/5' nin yazılı isteği üzerine yapılır. Genel Kurulun Görev ve Yetkileri 

12.2. Genel Kurulun Görev ve yetkileri şunlardır: · Her akademik yılın en geç Ekim ayı sonunda toplanarak Yönetim ve denetleme kurulu asil ve yedek üyelerini seçer. · Varsa, tüzük değişiklik önerilerini görüşüp karara bağlar. · Yönetim kurulu tarafından hazırlanan etkinlik programını ve etkinlik raporunu görüşerek karara bağlamak. · Denetim kurulu raporlarını inceleyip karara bağlar. Yönetim Kurulu Madde 

13. Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından açık oylama ile seçilen en az 5 asil, 5 yedek üyeden oluşur ve Yönetim kurulunun tüm çalışmaları, topluluk akademik danışmanının bilgisi dahilinde gerçekleşir. Yönetim kurulu ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısını ve sekreterini seçer. Başkan, topluluğun her türlü karar ve yürütme işleminden sorumludur. 

13.1. Yönetim kurulu başkanının veya yönetim kurulu üyelerinin birinin isteği ile salt çoğunlukla toplanır ve kararlar salt çoğunlukla alınır. 

13.2. Başkanın ve yönetim kurulu üyelerinin görev süresi bir yıldır. Bu süre sona erdiğinde yeniden yönetim kurulu üyesi olarak seçilebilirler. 

13.3. Başkanın görevini erken bırakması veya herhangi bir sebepten dolayı görevinden ayrılması durumunda 15 günlük süreçte yönetim kurulu toplantısı yapılarak topluluk başkanı seçilir. Seçim yapılana kadar başkan yardımcısı topluluğa başkanlık eder. 

13.4. Mezun olmuş ya da herhangi bir nedenle Yönetim kurulundan ayrılmak durumunda kalan bir öğrencinin yerine yönetim kurulu yedek üyeyi göreve çağırır. Yeni oluşan yönetim kurulu, ilk toplantısında görev dağılımı yapar. Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri 

13.5. Yönetim Kurulu Başkanın sorumluluğunda ve akademik danışmanının bilgisinde faaliyetlerini yürütür. 

13.6. Genel Kurul toplantılarını organize eder, alınan kararları uygular ve öğrencilere duyurur. 

13.7. Yasal düzenlemelerde ve topluluk yönergesinde belirtilen görevleri yerine getirir ve yetkilerini kullanır. 

13.8. Üye olma, üyelikten çıkma ve çıkarma işlemlerini yürütür ve güncellenmiş üye listelerini SKS Dairesi Başkanlığına bildirir. 

13.9. Seçim sonuçlarını bir hafta içerisinde Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirir. 

13.10. Akademik danışmanın onayı ile topluluk etkinliklerinin düzenlenmesinde gerekli izinleri alır. Gerekli izinleri almadığı halde, etkinlik düzenleyen ve/veya etkinlik duyurusu yapan topluluğun etkinlikleri Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından sona erdirilir. 

13.11. Yapılacak olan etkinliklerin kararını alır ve karar defterine işler. Karar defterine işlenmeyen kararların geçerliliği yoktur. 

13.12. Topluluğun yılsonu faaliyet raporunu düzenleyerek genel kurulu sunar. 

13.13. Üniversitede faaliyet gösteren diğer topluluklarla işbirliği yapar. 13.14. Karar defterini, üye kayıt defterini ve demirbaş defterinin korunmasından ve düzenli tutulmasından sorumludur. 

13.15. Her akademik yılın Mayıs ayı sonunda topluluğun defterlerinin ( karar defteri, üye kayıt defteri ve demirbaş defteri ) kontrolü ve denetlenmesi için Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına teslim eder. 

13.16. Her akademik yılın başında ( Eylül ayı sonu ) topluluk defterlerini Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığından teslim alır. Defterler teslim alınmadan topluluklar faaliyet yapamazlar. Denetim Kurulu Madde 

14. Genel Kurulda seçilen en az 3 asil ve 3 yedek üyeden oluşur. Bu kurul Genel Kurul adına denetleme görevi yapar. Denetleme sonuçlarını rapor halinde Genel Kurula sunar.

                                                                                                                                                    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 

Toplulukların Çalışma Esasları Çalışma Esasları Madde 

15. Toplulukların çalışma dönemleri Üniversitenin Akademik olarak bir eğitim-öğretim yılını kapsar. Yönetim ve denetim kurulları bu süre için seçilirler. 

15.1. Öğrenci toplulukları, her yıl akademik takvimin başlaması ile birlikte Ekim ayı sonuna kadar olağan genel kurul toplantılarını yaparak yönetim organlarını oluştururlar ve Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına sunarlar. 

15.2. Topluluklar bu yönerge esaslarında belirtilen amaçlar doğrultusunda Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığının yazılı onayı ile etkinlikler yapar. 

15.3. Öğrenci toplulukları yapılacak olan faaliyetler ve malî destek gerektiren etkinliklere yönelik Kastamonu Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın öğrenci etkinliklerine sağlayacağı destekler için en az yirmi gün önceden mali desteğe ilişkin SKS Dairesi Başkanlığına dilekçe ile başvuru yapılmalıdır. 

15.4. Topluluklar yönetim kurulu karar defteri, üye kayıt defteri, demirbaş defteri ve gerekli evrakların tutulmasından ve her türlü resmi yazışma, yazılı/görsel belge ve tutanakların korunmasından sorumludur. Karar defteri, üye kayıt defteri ve demirbaş defteri SKS Dairesi Başkanlığı tarafından imzalı ve mühürlü olmalıdır. Evrak ve/veya belgeler, Etkinlik Komisyonunun ve SKS Daire Başkanlığının denetimine açık olmalıdır. 

15.5. Zorunlu nedenler dışında, yıl içerisinde en az 2 etkinlik yapmayan ve bu durumu SKS Dairesi Başkanlığına bildirmeyen ve sonraki eğitim-öğretim yılı başında (Kasım ayı sonuna kadar) 1 yıllık etkinlik planını vermeyen topluluklar Öğrenci Etkinlik Komisyonu tarafından kapanır. Kapanan topluluk aynı isim adı altında iki yıl süreyle açılamaz. 

15.6. Toplulukların yönetim kurulu üyelerinde meydana gelen değişiklikler en geç 15 gün içerisinde SKS Dairesi Başkanlığına bildirilir. Onaylanan değişiklikler ilgili topluluk web sayfasında güncellenir. 

15.7. Topluluklar, çalışma ve etkinliklerini yasal düzenlemelere, üniversitenin yönerge/genelge ve kurullarının kararlarına ve bu yönergeye uygun olarak yürütürler. 

15.8. Topluluklar, üniversitenin güncel stratejik planları ile uyumlu çalışırlar. 

15.9. Alkol ve tütün ürünleri ile üzerinde sağlığa zararlı ve tehlikeli olduğu belirtilen her türlü maddeyi özendirici ve insan sağlığına zararlı ürünleri öne çıkaracak etkinliklerde bulunamazlar. 

15.10. Topluluklar, üniversitenin olanaklarından yararlanırken aynı zamanda bu olanakların korunmasına ve daha çok öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar. 

15.11. Öğrenci toplulukları üye kayıtları ve etkinlik duyuruları kapsamında en az 15 gün önce SKS Dairesi Başkanlığından yazılı izin almak şartıyla stant açabilirler. 

15.12. Topluluklar üniversitenin fiziksel ortamına veya eğitim-öğretimin aksamasına zarar verecek etkinliklerde bulunamazlar. 

15.13. Topluluklar siyasi partilerle maddi ve hukuki bir bağ kuramazlar. 

15.14. Topluluk kuruluş amacından sapması, yasa ve ilgili mevzuata aykırı faaliyetler içine girmesi ve üniversite içindeki huzur ortamını tehdit etmesi halinde Öğrenci Toplulukları Etkinlik Komisyonu topluluğun sürekli olarak kapatılmasına karar verir. 15.15. Etkinlik sonrası doldurulacak etkinlik raporu en geç 15 gün içerisinde SKS Daire Başkanlığına bildirilir. 

15.15. Topluluklar ticari faaliyetlerde bulunamazlar ve üyelerinden maddi çıkar sağlayamazlar. Toplulukların Etkinlikleri Madde 

16. 16.1. Toplulukların amacı ve düzenleyecekleri etkinlikler, öğrencilerin kişisel, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerine katkı getirecek biçimde düzenlenmelidir. 

16.2. Her öğrenci topluluğu, bir akademik yıl içinde gerçekleştirmek istediği etkinlik planını ve buna ilişkin bütçe talebini Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına iletir.

16.3. Her öğrenci topluluğu yıl içinde yapılan tüm çalışmaları içeren etkinlik raporunu, her akademik yılın Mayıs ayı sonuna kadar eksiksiz olarak Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına iletir. 

16.4. Öğrenci topluluklarının her türlü etkinliklerinde akademik danışmanın onayının alınması zorunludur. Üniversite Yerleşke alanı içinde yapılan her türlü etkinlik ve toplantı için mekanın belirtilen tarih ve saatte kullanıma uygun olduğunu belirten ilgili dekanlık veya birim amirinin yazılı izni bulunmalıdır. Bu ön araştırmanın yapılması, iptallerin yaşanmaması açısından önemli olup, topluluk akademik danışmanı ile topluluk başkanının sorumluluğundadır. 

Toplulukların Tutacağı Defterler Madde 
17. Topluluklar aşağıda belirtilen defterleri tutmakla yükümlüdür. · Üye Kayıt Defteri: Üyelerin adı soyadı, bölümü, T.C. numaraları yer alır. · Karar Defteri: Yönetim kurulu tarafından alınan kararlar yer alır. · Demirbaş Defteri: Topluluğa ayni verilen sarf olmayan malzemelerin listesi yer alır.

                                                                                                                                                    BEŞİNCİ BÖLÜM 

Destekler ve Mali Kaynaklar Madde 
18. Öğrenci toplulukları, etkinliklerini gerçekleştirmek için Üniversitenin desteğine ihtiyaç duyması halinde, danışmanının onayı alınarak, etkinlik talep formu doldurularak Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına dilekçe ile başvurur.  

18.1. Gerçekleştireceği etkinlik ile üniversiteyi temsil edecek olan topluluklar, ulaşım, barınma, yemek, malzeme vb. giderleri kapsamında destek başvurusu yapabilirler. 

18.2. Üniversitemiz dışından başka kurum veya kuruluşların faaliyetlerine katılım sağlayacak topluluğun, ev sahibi kuruluş tarafından topluluk adına gönderilmiş davet yazısı ve basılı etkinlik programıyla (afiş, poster, web sayfası çıktısı vb.) başvurması durumunda SKS Dairesi Başkanlığı bütçe olanaklarını göz önünde bulundurarak destekle ilgili kararını verir. 

18.3. Topluluklar, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılan proje çağrılarına yönelik proje başvurusu yapabilirler. Avrupa Birliği, Bakanlıklar vb. kurumların yaptıkları başvuruların kabulü halinde, hibenin kullanımına ilişkin belgelerin SKS Dairesi Başkanlığına sunulması gereklidir. Zaruri kesintilerden sonra kalan hibenin tamamı o topluluğun giderleri için kullanılır. 

18.4. Topluluklar ticari etkinliklerde bulunamaz, aidat, bağış veya başka bir ad altında para toplayamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamaz ve malî kaynak yaratamazlar. Aksi takdirde topluluk kapatılma nedenidir. Ancak, topluluklar SKS Daire Başkanlığının onayıyla çeşitli kurum ve kuruluşlardan sponsorluk ve bağış olarak ayni veya nakdi destek alabilirler. Ayni alınan destekler demirbaş defterine kaydedilir. Nakdi alınan destekler ise, Kastamonu Üniversitesi Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı banka hesabına yatırılır. Zaruri kesintiler sonrası kalan miktar ilgili topluluğun ihtiyaçlarına göre kullanılır.

                                                                                                                                                       ALTINCI BÖLÜM 

Disiplin İşlemleri Disiplin İşleri Madde 
19. Disiplin işleri genel hükümlere tabiidir. 2547 Sayılı Kanunun öğrenci disiplin yönetmeliği ve Kastamonu Üniversitesi Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine bağlıdır.

                                                                           
                                                                                                                                                       YEDİNCİ BÖLÜM 

Çeşitli ve Son Hükümleri Yürürlük Madde 
20. Bu yönerge Kastamonu Üniversite Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer. Yürütme Madde 

21. Bu Yönerge hükümlerini Kastamonu Üniversitesi Rektörü yürütür.